En hektisk dag med två jobbiga träningspass varav ett på Buberget

Min polare kalle Härlebo från Småland är här nu och besöker mig i de norrländska skogarna just nu. Och Med tanke på att han är från Småland så blev jag ju tvungen att visa han vad det är man kan göra för kul saker här uppe. Så jag tog med han till Buberget i Vindeln och körde lite slalom. Med tanke på att jag typ inte har åkt slalom på 2 år så blev det jävligt jobbigt ändå och det blev det särkilt när man märkte att det var inte så mycket uppkört på svarta backen när vi skulle kvista igenom där ;) Annars så blev det mycket hoppande, fikaätning och bredställs körning, en riktigt skön slalom-tur med andra ord. :D

Senare på eftermiddan drog vi in till umeå och körde ett kvalitetspass på Nolia.

Kvalitetspasset idag var: 700-500, 700-500 +2*300m. Har ju alltid gillat såna här pass där man verkligen får bränna ut sig lite :) Men passet gick till så här att efter man hade kört 700m så vilade man 3 min innan man drog igång med nästa som var 500m och efter den var vilan 5 min (seriepaus). Och så upprepade man de en gång till innan de var dags för två 300:ingar som skulle gå relativt fort. I mitt fall så blev 300:ingarna lite ojämna med den första på typ 42 sek och den sista på 39 så jag hade lite för mycket krafter kvar på slutet men.. aja! Ä ba så jävla skönt att kunna springa utan att det gör ont i knäskålan.  700:ingarna gick på 1.56 och 2.00 och 500:ingarna gick ganska jämnt på 75-74  sek.
 
Men annars så hare så gött och chilla gärna till dessa bilder innan ni hoppar i sängs! ;)




Två glada pöjkspolingar


Ja och så var det ju som sagt in i den norrländska skogen som gällde när det blev svarta backen


Det går ju inte att få ett bättre bredställ ir?? Man blir ju nästan rörd när man ser det själv ;)


Återhämtning är viktigt såväl på träning som uppe på Buberget :)


Sen så var det bara till att byta om från slalom-kläder till löparkläder när träningen närmade sig :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0